onsdag 11 januari 2012

Peace is love

Eftersom att det är så få som följer mig för tillfället, kan jag ju passa på att skriva lite personligare och djupare stuffs!

Idag i skolan hade vi en läxa där man skulle ta ut vissa ord om passad in på en själv och vissa som man skulle vilja att de beskrev en, som vanligt börjar jag tänkte lite väl mycket, men ett utav orden jag valde att jag ville vara var ''älskvärd''. Och då när jag satt och stirrande på dessa ord, förstod jag att egentligen, föds alla människor likadana. Med friska själar och rena hjärtan, som sedan med åren slits isär, byggs ihop, trampas på, skitas ner och framför allt, formas. 
Och allt som en människas själ begär just då,på dessa sköra barnaben, är att älskas. 

Så tänk då, i fall alla människor redan från yttepytte liten ålder skulle lära sig att ge kärlek och få kärlek, skulle då världen se annorlunda ut idag? 
Klart som fan att den skulle. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar