fredag 23 december 2011

Magisk Jul

Nu är det dags  för mig att bli lite djup igen känner jag.
Just nu sitter jag och kollar på något program som handlar om nordstan och hur människorna ska fira sin jul, jätte mysigt men också jätte hemskt. Då det är vissa människor, som vaknar upp på julaftons morgonen ensamma och hoppas att den här julen, det här året, den här gången, ska bli speciell. 
Det är ju vid såna här årstider som allt blir så mycket tydligare, vem som är ensam, vem som inte har någonting i princip. Och så kommer det ett litet jävla bortskämt barn som inte fick rätt märke på mobilen i julklapp, som man har lust att slänga i en gödselstack. 
Nej men ni fattar vad jag vill komma till? 
Så nu har jag lovat mig själv, att någon gång innan jag dör, ska jag dra ut på stan, med en stor bil och plocka upp människor utan hem, utan familj eller sådana som bara inte har någon sysselsättning, ta hem dem till mig eller vart jag nu kommer befinna mig i framtiden, och fira jul med dem. 
Då skulle jag kunna säga att jag gjort något bra i mitt liv. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar